Конспект
урока английского языка по теме «Животные»
Предмет:
Английский
язык 4 класс
Тема:
«Животные»
Тип урока:
«Открытие»
новых знаний
Деятельностная
цель урока:
совершенствование лексических и грамматических навыков по теме «Животные».
Содержательная
цель:
закрепить лексические навыки по теме «Животные
»; совершенствовать грамматические навыки (тренировать правильное употребление
в речи сравнительной степени имени прилагательных); поддержание интереса к
учению и формирование познавательной активности учащихся посредством
мультимедийной презентации; расширение культурологических знаний.
Задачи:
Тренировать
учащихся в употреблении названий животных и прилагательных по теме; тренировать
учащихся в чтении, письме, аудировании и говорении.
Методы
обучения: игровые, словесные, наглядные.
Формы обучения
: индивидуальная, групповая
Приёмы обучения
: беседа, самоконтроль, рефлексия
Оборудование
урока:
учебник
Spotlight
4 (
Students
Book
),
class
CD
к
учебнику, доска, презентация к уроку
План урока:
1.
Организационный
момент
.
Good morning, dear children!
I’m glad to see you! Sit down,
please.
2.
Речевая
зарядка
How are you today?
Fine, thanks. And
you?
3.
Фонетическая
зарядка
Today we are going to talk about
“Animals”. What’s the Russian for
animals?
Children, let’s go to the Zoo. But
first let’s practice English words.
Let’s sing a song, please!
(
стр 58 упр 1)
C
ообщение целей и
задач урока
What is the song about?
Today we are going to talk
about
“Animals”.
Сегодня, ребята, мы с вами вспомним название животных,
будем их сравнивать.
What animals do you know?
4.
Основной этап
1.
А теперь давайте посмотрим, каких
животных мы можем встретить в нашем зоопарке.
§
Look at the pictures, listen
and repeat after me.
Слайд 1
§
Look at the pictures and say
what animal is in it.
Слайд 2
2.
Вот, ребята, мы с вами и вспомнили
наших животных. А какие же они наши животные? Как же мы их можем
охаректиризовать?
What’s the Russian for BIG?
TALL? SILLY? CLEVER? LITTLE? LAZY?
3.
Давайте подберём прилагательные к
нашим животным
Now look at the next slide, read and listen to me and say What animal is
it?
Tall giraffe
Silly monkey
Clever dolphin
Little seal
Lazy lizard
Big whale
Right you are! I see you know
the animals very well. Do you like animals?
4. Now let’s play the game Guess what animals. Who’d like to show the
animals? Riana, come to the blackboard! And we guess what animal Riana show!
Can
we
start
?
Please
,
be
very
attentive
!
Let
’
s
guess
! (дети
выходят к доске и показывают животных, остальные угадывают какое это животное)
5.
Физкультминутка
.
§
And now it’s time to have a
rest. Sing and do! Stand up, please!
The yellow giraffe
Is as tall as can be.
It can eat the leaves
From a very tall tree!
It’s got a long neck
And long legs too.
And it can run faster
Than me or you!
5.
Now look at the pictures and
answer the question.
Ребята, мы с
вами вспомнили животных и имена прилагательные. Теперь посмотрите на экран и
ответьте на вопросы.
Which animal is bigger? (a
whale)
Which animal has got a shorter
tail? (A kangaroo)
Which animal is taller? (a
giraffe)
Which animal is thinner? (a
lizard)
Which animal is cleverer? (a
dolphin)
Which animal has got smaller
eyes? (an insect)
Right you are! What the
Russian an insect?
7. Идём дальше
по нашему зоопарку. Теперь, давайте, мы сравним этих животных.
Look, read
and say.
1.
Whales are bigger than
dolphins.
2.
Monkeys are cleverer than emus.
3.
Giraffes are taller than elephants.
4.
Crocodiles are longer than lizards.
5.
Hippos are fatter than seals.
Ребята,
скажите мне, пожалуйста, а как мы сравнили наших животных?
А скажите,
как же образуется сравнительная степень прилагательных?
Давайте
вспомним правило сравнительной степени прилагательных! Слайд 5
8. Ребята, посмотрите,
а что это делают наши животные? А что они делают всегда?
§
Look at the pictures and say
Which are the animals doing now?
§
And What do the animals
usually do?
§
You have 1-2 minutes! Work in pairs!
(парная работа) стр 60 упр 1
Ребята, а
как мы сказали о действиях, которые происходят всегда? о действиях, которые
происходят сейчас?
9.
Работа
с
карточками
. You have
the cards on your tables, read and choose the right form of verbs. You have 2-3
minutes. Begin, please!
1.
Pam always
is watching/watches TV in the evening.
2.
Gary and Diane never
go/are going to school together.
3.
Frank is in his room now. He
reads/is reading comics.
4.
Do they usually play/Are they usually playing
basketball
in the park.
5.
Where’s Alan?
Is he sleeping/Does he sleeping?
10. Look at the slide, read and put the sentences in the right order. The
first, read sentences, please. Who wants to read? Now put the sentences in the
right order. Read the dialog, please!
11. And now make your own dialogues, please. You
have
3
minutes
.
6.Подведение итогов
Вот, ребята,
мы и закончили нашу прогулку по зоопарку, но одно животное спряталось от нас! А
какое
это
животное
? Listen to
me and try to guess what animal is it. Then draw this animal. Now listen to me,
please!
It is very big animal. It lives in Africa. It is very fat. It has their
babies during the rainy months of October and April. It sleeps most of the day
and eats at night.
Draw this animal! What’s the
animal? (hippo)
And your homework WB p 34-35
ex 2,3
Thank you for your work during
the lesson. Your marks are….
The lesson is over, good bye!